Úvodní slovo jako lídra kandidátky ODS 2010

16.09.2010 19:00

 

Úvodní slovo lídra strany

Kroměříž je městem, v němž žijeme své životy. Potkáváme se na ulicích, zažíváme své radosti, tady se trápíme, tady vyrůstají naše děti. Troufám si říct, že naši Kroměříž dobře znám nejenom jako její obyvatelka, ale také jako členka zastupitelstva, v němž už čtvrtý rok poznávám problematiku řízení města ve všech jeho souvislostech.

Jsem žena a žena v čele kandidátky nějaké strany je v naší společnosti jev stále poněkud zvláštní. To si dobře uvědomuji. Ale také mě napadá, proč je to tak neobvyklé. Snad to způsobuje péče o rodinu, že ženy nemají čas se angažovat, snad to zavinil neurvalý styl v české politice, že se jí ženy vyhýbají, ale  přesto si dovolím tvrdit, že právě ženy mohou politiku vrátit zpět na úroveň slušných a kultivovaných diskusí a k rozhodnutím vedoucím ke smysluplnému rozvoji. Avšak politika, taková, jakou jsem ji viděla ještě před několika měsíci, politika hrubé konfrontace, kde rozhodují hlavně ostré lokty a prořízlá ústa, kde forma vítězí nad obsahem, kde se daří agresivitě a bezohlednosti, taková se mi příčí. Politiku vnímám jako veřejnou službu založenou na přemýšlivosti, komunikaci, slušnosti, vzájemném respektu a vědomí, že moje práce bude sloužit mému městu a jeho občanům. Proto zdůrazňuji svoje krédo: „Slušnost není slabost!“ Věřím, že ostrým výpadům a případným sporům lze kultivovaně  čelit právě slušností, rozumnou věcností a argumenty. A to rozhodně není o slabosti, ale o síle.

ODS, v čele jejíž kandidátky  stojím,  se za poslední čtyři roky změnila. Musela se změnit, protože vzájemné konflikty  uvnitř strany vedly k oslabení důvěry. Přišli jsme sice o část našich voličů, ale  jsem si jistá, že jsme se poučili a jsem velmi ráda, že mohu stát v čele postupně se měnící strany , podílet se na  jejich změnách a prosazovat její priority. A co se mi opravdu ve funkci povedlo, čeho si cením? Že jsme se stali opět týmem. Týmem, který vás žádá o důvěru pro náš program a naše kandidáty . Jsme sice politická strana, ale jsme především obyčejní lidé, kterým záleží na tom, aby se všichni obyvatelé Kroměříže cítili ve svém městě hezky. Jsme občané, kteří se stranou zaštiťují proto, aby sdíleli určité společné hodnoty. Jako jednička naší kandidátky jsem připravena prosazovat týmovou práci i na radnici. I zde chci sjednocovat, naslouchat, spolupracovat a to všechno bez ohledu na politickou příslušnost. V našem městě existují problémy, které nám život pouze znepříjemňují, ale jsou i věci, které nás doslova trápí. Soustřeďme se na ně a řešme je spolu, vždyť Kroměříž je náš společný domov.